Monday, January 15, 2018

Hari anugerah Kualiti SKSP 2017

Hari Anugerah Kualiti 2017 yang diadakan pada 22/11/2017 bertempat di dewan sekolah Kebangsaan Sungai Petai, buat pertama kalinya , Encik Abdul Latef bin Ahmad, guru besar, telah mengadakan hari anugerah buat  guru.
   Hari anugerah murid-murid biasalah terdiri daripada kategori mata pelajaran , kedudukan pertama, kedua dan ketiga di dalam setiap kelas,  Anugerah murid atau atlet dengan nama lain olahragawan dan olahragawati, sahsiah terpuji, tokoh kokurikulum manakalah tokoh akademik tidak ada calon yang sesuai atau yang mencapai KPI atau target murid cemerlang 6 A .
  Anugerah buat guru pula diberikan untuk  anugerah guru cemerlang, inovatif, kreatif dan kehadiran 100 %.bagi tahun 2017. Aku  berjaya merangkul anugerah tempat pertama  keceriaan kelas bagi tahap 2, Hadiah tersebut ditaja atau disponsor oleh guru besar dengan nilai RM250  manakala temapat kedua dan ketiga berupa hamper.
   Syukurlah tahun ini dapat anugerah  guru inovatif. Hadiah berupa sijil dan plak , sedikit sumbangan untuk guru yang membantu mengajar kelas tambahan tahun 6. Selain itu, aku juga mendapat Johan  keceriaan kelas patriotisme dan tempat kedua atau naib johan bagi pertandingan keceriaan kemerdekaan. Kita perlu berkorban masa, tenaga dan kewangan untuk memenangi sesuatu pertandingan.  Walaupun tidak berbaloi dengan wang RM250 itu tetapi sekurang-kurangnya pihak pentadbir prihatin terhadap sumbangan guru dalam meningkatkan prestasi murid dan demi meningkatkan prestasi pengajaran dan pembelajaran murid.






                                                              Sijil, boucer dan plak

No comments:

Post a Comment