Friday, January 25, 2013

kos Keceriaan kelas 4 Jaya

Telah tiga kali aku membeli mesin laminate.  Pertama, ingin ku guna sendiri.  Mesin itu ku beli di Melaka semasa mengajar di SK Sahabat 4.  Namun pihak sekolah hendak membelinya.  Jadi, ku jualkan tanpa mengambil sesen pun keuntungan, janji tolong.
    Kemudian seorang rakan meminta aku membelikannya mesin laminate itu.  Maih ku ingat brand mesin laminate itu Arora.  Mesin laminate yang pertama lebih besar sedikit manakala yang kedua lebih kecil.  Tak apalah janji tolong belikan.
  Kemudian, sibuk-sibuk nazir nak datang ni, ku minta tolong kawan belikan.  Brand cap ayam , Takawachi.  Harganya lebih murah RM98.00 dan lebih kecil serta ringan.  Aku ni sebenarnya banyak menghabiskan duit untuk membeli peralatan dan barang-barang untuk membuat ABM dan menghias kelas.
  Rel langsir dan langsir lama rumahku dah jimat duit.  Beli tikar getah RM130, beli mangga dan enselnya RM10, Cat dan berus RM59.00, kain hijau untuk skirting dan papan kenyataan RM55.00 , lapik meja RM26.00 dan lain-lain yang tidak terkira seperti kertas warna, banding tape, pengantung kad RMT, dsb. Anggarannya hampir RM 350 sahaja setakat bulan Januari ini.
   Aku berharap agar pihak sekolah dapatlah membantu guru kelas mengurangi perbelanjaan ini kerana keceriaan kelas akan membangkitkan semangat murid untuk ke sekolah dan mewujudkan persekitaran yang kondusif bagi menarik minat murid belajar.







1 comment:

  1. maaf tumpang iklan...

    KAMI MENJUAL KELENGKAPAN DAN PERALATAN PEJABAT SEPERTI MAGNETIC WHITEBOARD, MESIN BINDING, MESIN LAMINATE, ELECTRONIC TYPEWRITER, STAPLER, MESIN SHREDDER, HAILER, TROLLEY DAN LAIN-LAIN.

    TIADA CAJ GST.
    PENGHANTARAN PERCUMA SEKITAR SELANGOR DAN KUALA LUMPUR.
    JAMINAN 2 TAHUN KE ATAS.


    UNTUK MENDAPATKAN PERKHIDMATAN DI ATAS SILA HUBUNGI KAMI SEGERA.

    DN GLOBAL RESOURCES
    Tel: +603-6277 5571
    H/P: +6019-393 5571
    Email: dnglobal_eng@yahoo.com.my
    Facebook: http://www.facebook.com/dnglobal
    Website: www.dnglobal.weebly.com

    ReplyDelete