Monday, September 18, 2017

Paku vs Kampung Paku.

Pada 9 Ogos 2017, aku dah mula selesema dan batuk. Selepas pukul 10.15 pagi, aku mula tak tahan dengan selesema yang berterusan dan lenguh-lenguh sendiku lalu aku meminta kebenaran balik awal.
Guru besar siap pesan, balik dapatkan rawatan. Semasa sampai ke pintu pagar sekolah, pekerja swasta menahan keretaku.
  Dia menunjukkan sebatang paku melekat pada tayar sebelah kiri keretaku. Alamak leceh betullah! Dulu pun kena juga, nasib baik suamiku nampak tayar kereta dah kurang angin.  Rupa-rupanya ada paku. Maka aku pun pergilah ke kedai tayar untuk menampalnya. Panjang juga paku tersebut dan aku membawanya balik sebagai bukti.
  Kini kena lagi..aku terus ke kedai tayar. Sekejap saja , pekerja Cina tu kata tak tembus, pendek sahaja pakunya seperti paku tekan.  Syukurlah, Alhamdulillah, tidak dikenakan bayaran. Kejadian ini mengingatkan aku tentang Kampung Paku, mentang-mentanglah aku selalu berulang-alik melalui Kampung Paku, selalu pula lekat paku di tayar keretaku. ini kali kedua dari bulan Januari hingga Ogos 2017, semoga insiden ini tidak berulang.

No comments:

Post a Comment