Sunday, April 10, 2016

BAHANA ELNINO

Cuaca yang panas dan kering melanda negara kita , menyebabkan berbagai insiden.  KPM pula melarang murid-murid atau pelajar melakukan aktiviti di luar bilik darjah malahan pemergian seorang guru di utara akibat bahana ini menyebabkan sekolah di utara ditutup selama 2 hari.
   Aku pula pada awalnya mendapati bibirku mula merah-merah.  Kemudian bengkak akhirnya tiga biji mata ikan timbul di sebelah atas kiri lidah manakala sebelah atas kanan bibir juga bengkak.  Sebiji anak ikan yang besar.  Keadaan ini menyebabkan aku terpaksa makan bubur dan quaker oat.
Dah 2 kali suamiku beli bubur nasi di MD. Selain itu aku makan biskut cicah air sahaja, 
   Aku minta petua dari rakan-rakan fb.  Bermacam-macam diberi.  Kalau bonjela dah nak habis setiub. Kemudian berkumur-kumur dengan air garam, walaupun pedih ku cuba jua.
 Minum pula air buah-buahan. Air kelapa laut dan air kelapa muda.  Setakat ini dah hampir seminggu.
  Selain itu, gigi pula bergoyang. Mahu ku buang sahaja kerana selalu mengganggu. Akhirnya ku gagahi juga ke Klinik Gigi Doktor Faizal. Gigi geraham bongsuku dicabut dengan mudah, memang tak terasa langsung.  Sebatang gigi yang dicabut berharga RM50.00 .  Hari ini 11/4/2016 aku mc.  Semoga Allah beri aku kekuatan dan kesihatan yang baik.

No comments:

Post a Comment