Friday, May 6, 2016

Detik 29 April 2016

Pada 29 April hari bersejarah buat anak keduaku, konvo setelah setahun habis belajar.  Syukurlah beliau dilantik menjadi doktor sebelum konvo.
 Kami bertolak dari rumah pukul 6.30 pagi menuju ke Dewan Agong Cancelor  (DATC) UiTM Shah Alam.  Kami bersyukur dapat 4 tempat, dua untuk ibu bapa dan dua lagi atas tiket VIP.  Dengan  sticker VIP, setibanya kami di pintu masuk UiTM, kami di escort sampai parking betul-betul depan dewan pintu masuk.  Syukur alhamdulillah, mungkin berkat dapat besan dan berkat bawa emakku.
   Kalau dahulu ramai yang meraikan konvo si anak sulung.  Kali ini kami berempat sahaja tanpa kakakku dan anak sulungku. Oleh kerana , anak kedua dah berumahtangga dan sedang mengandung anak sulung 37 minggu, keutamaan dapat parking di atas dah rezeki dia agaknya.
  Aku pula tak sempat nak beli bunga, puas cari di belakang gerai, daripada dewan Canselor kami menuruni tangga ke gerai.  Syukurlah hari penghabisan sesi last konvo dapat bajet murah, sejambak bunga harganya RM50, dapat RM20.
  Ramainya orang, kami berasa sedih pula kereta kami jadi tempat letak bunga dan tempat bersandar.
Kemudian , kami lunch di Hotel Concode...duk makan bersama-sama besan sekeluarga dan kami sekeluarga....syukur Alhamdulillah, semoga kenangan ini kan kembali lagi buat anak yang ketiga pula,,,Ainun Syamirah.









No comments:

Post a Comment