Monday, May 2, 2016

JOM BACA BERSAMA UNTUK 10 MINIT /LET'S READ TOGETHER FOR 10 MINUTES 2016

Kini Membaca 1Malaysia pula dilancarkan.  Aku telah ditugaskan untuk menghadiri mesyuarat di Dewan Tuah, Perbadanan Perpustakaan Melaka pada 21 April 2016. Hendak dapatkan parking bukannya susah. Pusing-pusing di sekolah Cina, kononnya ada parking, kemudian mencari di tempat lain, pusing lagi, akhirnya letak kereta di tepi jalan di sebelah atas perpustakam itu.
   Aku masuk ke dewan berjumpa pula rakan setugas . Tetapi tak dapat duduk setempat. Setelah mendengar taklimat , laporan pula diminta sebelum atau pada 5/5/2016. Aku pun wassap sahaja kepada pentadbir dan guru besar.  Aklu dipanggil untuk menjalankan program tersebut.
  Aku memberi pendapatku bahawa ba

caan serentak dibuat secara berasingan di dalam kelas.  Semua murid dan guru diminta membaca 10 minit pada 25/4/2016.  Aku meminta Ustazah Pn Siti Aminah bt Mustafar agar mengumumkan semua guru dan murid bersedia untuk membaca pada pukul 10.50 pagi. Tepat pukul 11.00 pagi , beliau membunyikan loceng mula dan akan membunyikan loceng tamat membaca pada pukul 11.10 pagi. Perkarayang penting ialah murid dan guru membaca serentak 1 Malaysia.
   Syukur, alhamdulillah, membaca 1 Malaysia dapat dijalankan.
taklimat pada 21 April 2016

Objektif program









No comments:

Post a Comment