Tuesday, April 25, 2017

Keceriaan kelas ----meja guru

Disebabkan aku tidak berkenan dengan meja kantin yang diletakkan di kelasku, maka aku berhajat untuk membeli meja baharu. Sudah banyak kedai perabot yang ku singgah dan buat banding beza harga.  Beberapa kedai perabot menawarkan harga yang tinggi sesuai dengan kualiti barangnya.
  Aku sudah mengira bajet dalam anggaran RM200.  Tidak mahu beli yang mahal-mahal. Aku sudah membelanjakan wang yang banyak. Minta sumbangan daripada murid-murid tidaklah seberapa.
Setelah puas banding beza harga, maka ku pilih meja guru yang comel berukuran 2  1/2 ' x  4 ' dengan harga RM190.
   Oleh kerana satu barang sahaja, maka meja itu dihantar pada hari Selasa 4/4/2017.  Aku beli hari Sabtu 1/4/2017. Setelah menelefon, aku minta terus dihantar ke kelas 4 Arif, tingkat 3. Aku meminta mereka memasang meja itu di kelasku memandangkan kelasku di tingkat teratas bangunan sekolahku  tingkat 4. Dua orang pekerja datang untuk menghantar meja tersebut pada jam 3.00 petang. Aku terpaksa menunggu sehingga jam 3.30 petang, barulah aku boleh meninggalkan sekolah , dalam erti kata balik.
    Meja kantin yang besar itu, ku minta dikeluarkan.  Bmbang juga kalau-kalau murid naik di atas meja dan terjun ke bawah....ah, padah nanti!.Aku wassap sahaja meminta pentadbir menyuruh pekerja mengangkat meja tersebut sehingga sekarang meja itu masih lagi di luar kelasku.
                                                        meja yang belum dipasang skirting
 
                                       Dihias dengan alas meja dan skirting  serta bunga hiasan
Bunga hiasan yang diberi oleh seorang ibu . Diupah menggubahnya, RM28.50

No comments:

Post a Comment