Tuesday, August 16, 2016

Majlis Aqiqah Azfaruddin

Majlis aqiqah cucuku diadakan pada 30 Julai 2016 .  Dilahirkan pada 9/5/2016 di Hospital Besar Melaka pada sebelum maghrib jam 6.58 petang.
  Tumbang 2 ekor kambing . seekor dimasak kari dan seekor pula dipanggang dijadikan kambing golek. Dua buah dikhemah dipasang , 8 meja bulat dan 90 kerusi untuk tetamu.  Makanan pula ditempah seramai 150 orang. Saudara- mara hanya hadir dalam majlis yang berlangsung dari pukul 11.30 -2.30 petang,  Hanya kakakku yang pulang awal dengan anak sulungku.
  Pagi Jumaat tu, aku pula sibuk membuat kek  sebanyak 8 biji, kastad 3 bungkus dan 2 bungkus agar-agar. Aku pula menempah 200 keping karipap. Cukuplah kuih sebanyak itu.  Suami pula membeli durian dan memintaku membuat serawa durian. Pulutku kukus sedikit dan kakak iparku membantu membuat serawa dan menanak pulut.
  Aku pula bimbang lauk dan makanan tidak mencukupi. Kutambah 6 bungkur besat nasi impit Nona, rendang ayam 6 ekor dan lauk soto untuk dimakan dengan nasi impit. Paginya,  kami sarapan nasi impit.  Tepat pukul 11.00 pagi , pihak katering sudah sampai dengan makanan yang ditempah.
  Khemah yang ditempah pula dipasang lebih awal petang Rabu. Jadi , pagi Sabtu, kami sibuk mengemas rumas dan membentang permaidani di ruang tamu. Aku pula menjemput semua warga sekolahku.
 Dianggarkan 40 orang masjid datang membaca tahlil, tetapi kebetulan pada masa itu banyak sangat yang bertembung dengan majlis perkahwinan termasuk imam 1 di sebelah rumahku, jadi imam 2 bertugas membaca doa.
  Syukurlah  majlis berjalan dengan baik ....semoga Azfaruddin bin Khairuddin menjadi anak yang soleh....amin.
                                               Kad jemputan hasil tangan suamiku
    Antara kawan lama senior XMunshi Abdullah , Batu Berendam , Melaka, Kak Zailan dan abang Wahid.
                    Aksi Azfaruddin bin Jamaluddin , nak tumbuk siapa tu!
 
                                            Bergambar seisi keluarga yang sempat sahaja


                                                   Keluarga sebelah anak menantu

No comments:

Post a Comment