Tuesday, August 29, 2017

kursus Pentaksiran e-komPeG 2017

Kursus ini menjadikan aku sebagai fasilitator di sekolah bagi subjek Bahasa Melayu.  Semua guru yang berkursus ini akan menjadi JU bagi sekolah masing-masing.  Aku tak tahu mengapa dipilih aku sedangkan aku akan bersara dalam masa 5 tahun lagi, sepatutnya berilah kepada guru-guru muda yang menjadi penyambung warisan pendidikan di negara kita.
   Tempat kursus amatlah jauh dari sekolah ku. Perjalanan memakan masa 1 jam kerana kesesakan jalan raya dan lampu isyarat yang terlalu banyak di negeri Melaka. MAkmal Komputer, Jabatan Pendidikan Melaka terletak di atas bukit di sebelah Sekolah Menengah Kebangsaan Bukit Baru. Parking kereta di hadapan JPM manakala mesti menapak menaiki tangga yang rendah , sederhana dan tinggi menegak,
  Kursus ini terpaksa menggunakan internet, Oleh kerana line internet slow , rasa macam penat sahaja dan aku banyak ketinggalan. Pada hari kedua aku bawa komputer dan honor internet sendiri.
Kami diminta sign up sebagai student pada web schoology dan menjawab beberapa soalan berbentuk latihan dan kuiz. Hari kedua, kami berbengkel ikut kumpulan subjek dan sekolah rendah atau menengah.
   Aku bertembung lagi dengan seorang geng buat soalan pada tahun 2014 di Kuala Lumpur. Kami bersembang dan berbual mesra. Akhirnya nanti kami terpaksa buat in-house trainning. Kursus ini diadakan pada 21-22 Ogos 2017 pada 21 Ogos sekolahku bercuti kerana kami ada gotong -royong dan perkhemahan , aku pula pergi berkursus. Kebaikan menambah ilmu tetapi seharusmya berilah peluang kepada orang-orang muda.



                                                     gambar sebagai kenangan

No comments:

Post a Comment