Tuesday, August 29, 2017

sambutan ceria merdeka di sekolahku SKSP 2017

Pelancaran ceria merdeka di SKSP  amat menarik. Pelancaran Bulan Kemerdekaan selama sebulan bermula dari 16 Ogos sehingga 18 September 2017. Pelancaran telah dilaksanakan dengan jayanya. Meriah sungguh murid-murid mengibarkan bendera Malaysia sambil menyanyikan lagu-lagu patriotik.

 Majlis dimulakan dengan ucapan Pengerusi dari Panitia Sejarah . Ucapan perasmian disempurnakan oleh En.  Abdul Latef bin Ahmad , guru besar SKPK  dan gimik pelancaran dilepaskan belon yang mewakili bendera Malaysia serta letupan memecahkan keheningan pagi itu. Ada juga persembahan silat yang menyerahkan kain rentang pelancaran bulan Kemerdekaan.
   Semua guru dikehendaki memakai baju warna bendera dan murid-murid membawa bendera Malaysia. Acara pertandingan menghias basikal disertai oleh 10 orang murid, Ada acara silat yang dipersembahkan dengan membawa banner kemerdekaan untuk dipamerkan kepada semua warga sekolah dan ibu bapa serta komuniti setempat.
    Kemudian ada acara laungan kemerdekaan sebanyak 3 kali sebagai tanda mengingati peristiwa bersejarah mendapat kemerdekaan daripada pihak British. Terdapat pula kanak-kanak yang memakai pakaian bearbagai bangsa mengikut kaum di Malaysia.
    Ikutilah acara seterusnya...



                                            pertandingan penunggang basikal patriotik


                                                         kumpulan pembawa bendera




                                                        pakaian murid yang mewakili rakyat Malaysia
              bergambar bersamasama dengan guru yang berpakaian bendera atau warna bendera

No comments:

Post a Comment