Sunday, September 10, 2017

Pertandingan keceriaan patriotisme bilik Kesihatan SKSP 2017

Semenjak pindah ke SKSP, aku ditugaskan menjadi guru kelas tahun 4 Arif. Selain daripada itu, aku juga ditugaskan sebagai guru kesihatan dan guru Anti Dadah atau APDa. Semuanya memerlukan banyak kerja seperti membuat laporan , menerima kehadiran pegawai kesihatan dan menjaga bilik kesihatan .  Selain itu , aku juga terpaksa membuat laporan Denggi setiap bulan.
   Sempena bulan kemerdekaan, sekolahku telah mengadakan pertandingan keceriaan bilik-bilik khas Maka tak ketinggalan , aku juga turut menghias bilik tersebut.  Bilik tersebut terletak bersebelahan dengan Bilik Kaunseling.
   Mula-mula pelekat gambar Perdana Menteri, melekatkan poster jenis-jenis makanan dan menggantung bendera.  Menggantung bendera sahaja memakan masa satu setengah jam sambil mengajar murid-murid tahun 3 Arif. Kemudian aku menaikkan kain langsir sebagai backdrop. Terang pula, jadi aku lekatkan kotak yang telah dipotong serta kertas keras yang dibeli sekeping harganya RM3.50 x 3 jadi RM10,50.  Beli bendera RM18.00 dan bendera kecil RM6.00. Aku beli polistrin RM3.50 x 3 = RM10.50. Kain-kain langsir dan kain buat backdrop adalah kain lama yang telah ku beli termasuk kain yang anakku beli.
     Lain-lain adalah bahan-bahan yang ku jumpa  di bilik guru untuk ku pamerkan sebagai pengetahuan kepada semua murid SKSP. Syukur dalam buat sikit -sikit akhirnya daku siapkan dengan anak bongsuku pada hari Ahad bermula pada 11.45 pagi hingga pukul 2.30 petang.
                                                  katil pesakit - aku ambil cadar anakku semasa di SBPI,  Selandar.
                                                                     terkini ditambah nilai
                                                     langsir di muka pintu Bilik Kesihatan
                                                          Langsir tingkap Bilik Kesihatan

                                                                   gambar pemimpin

                                               



                                         Kenali   negeri-negeri di Malaysia

                                           khasiat makanan


sebe;um dihias dengan bunga raya



                                             carta kesihatan
Penggunaan Bilik Kesihatan semasa UPSR dijalankan, 14/9/2017, murid Tahun 4 Azam melukis gambar makanan .


Bilik Kesihatan ini telah aku gunakan untuk pdpc ketika tidak larat hendak menaiki tangga menuju ke kelasku 4 Arif yang terletak di tingkat 4, selalunya aku gunakan LCD , laptop, dan perisian word atau buku teks dan buku tulis.  Setakat ini ok, je pdpc.

Pada 2 Oktober 2017, keputusan pertandingan telah pun diumumkan, bilik kesihatan mendapat tempat kedua.  Syukurlah berbaloi juga usahaku. 
 Dapat Hamper je, sepatutnya ada iringan sijil , baharulah bersemangat sikit....hehehe
Syukur Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment