Sunday, October 28, 2018

Majlis persaraan PO , Pn Rokiah Awang

Majlis bermula lebih kurang pukul 12.00 tengah hari dengan dimulai dengan ucapan Guru Besar dan  Pn Rokiah bt Awang , pembantu operasi N11 yang berkhidmat selama hampir 4 tahun setengah di SKBR. Majlis persaraan dibuat dengan tujuan menjimatakn masa, tenaga dan perbelanjaan. Tambahan pula , majlis persaraannya pada 25 Mei 2018. Oleh kerana Pn Rokiah masih mempunyai banyak cuti, maka dihabiskan cutinya. Tarikh keramatnya persaraannya dibuat serentak dengan Hari Guru.
   Pn Rokiah merupakan po yang rajin dan jujur. Semua kerja dilakukan dengan baik. Aku baru kenal 2 bulan sahaja, namun kemesraan seperti sudah lama terjalin. Kami senang mesra kerana kak Kiah merupakan seorang pekerja yang mudah didekati serta melakukan kerja dengan bersungguh-sungguh.
 Majlis diserikan dengan bacaan biodata dan tayangan media sepanjang kak Kiah berkhidmat di sekolah ini, Video tersebut adalah ucapan akhir daripada guru besar, barisan pentadbir dan warga sekolah. Acara kemuncak bamenghargai jasa dan perkhidmatan yang diberikan kepada sekolah adalah penyampaian hadiah kepada Pn Rokiah dan majlis sent off, mengetik kad kehadiran di mesin perakam waktu dan lambaian kasih dengan aktiviti bersalam-salaman dengan murid tahap 2. Oleh kerana kesuntukan masa, murid sepatutnya pulang maka majlis lambaian kasih dilakukan dahulu dan majlis jamuan makan bagi tetamu yang diraikan Pn Rokiah bt Awang.....Selamat tinggal dan selamat bersara pada usia 58 tahun.

 

No comments:

Post a Comment