Saturday, March 14, 2015

Majlis Persaraan Guru Besar SKMT

Majlis dirancang sejak awal buka sekolah.  Majlis akan diadakan pada 3 Mac 2015.  Bermula 18 Februari sibuk mencari kain langsir untuk backdrop.  Sudah dipasang , tidak kena pula.  Dibuka semula.
  Aku dan rakan setugas terutama persiapan pentas dan dewan sibuk.   Mereka membuat persiapan pada 23 Februari, kemudian berturut-turut sehingga persiapan lengkap.  Cikgu Pn. Zaidatul Umi
Umairah dan Pn Jamilahton Kholijaah memang pandai mengubah bunga dan mereka mengubah suai backdrop sehingga beberapa kali mengikut persepsi yang menarik.  Beberapa kali membeli bunga dan persiapan-persiapan lain seperti membeli bunga , kain jersi , dan lain-lain.




Kemudian tak menarik, diubah lagi sehingga jadi begini


Cikgu dan ustaz sibuk membarnis set sofa yang dah kelabu asap...supaya jadi berkilat, kemudian beli sarung kusyen yang baru.

                                                         Sibuk pula mengisi goodies

  Semua guru bekerjasama membuat persiapan dewan dan goodies.  Banyak perkarayang telah ditambah terutama skrin dialihkan ke hadapan, gambar-gambar Agong, pemimpin digantungkan di dinding.
                                             Setelah bersantai dan mengambil gambar kenangan
Masih lagi kekurangan apabila tetamu dan VVIP menjamu selera di belakang 



                                            Dewan sementara ini dibuka merangkumi  3 kelas
Hidangan orang yang diraikan dengan ahli keluarga dan VIP

Untuk menyiapkan dewan yang semeriah ini, kami menyiapkan selama beberapa hari bermula dari 18/2 hinggalah ke tarikh akhir 2/3 . Antaranya sibuk dengan menyiapkan gubahan bunga sebanyak 4 pasu, menyediakan goodies dan memasang langsir serta menunggu khem,ah dan kerusi tiba dan dipasang dengan baik.
Menunggu khemah yang dipohon dari Majlis Perbandaran Alor Gajah adalah suatu pengorbanan kerana terpaksa menunggu selama 2 hari, malangnya peralatan seperti kerusi,meja dan khemah tak kunjung tiba, akhirnya kami menyewa khemah dan peralatan tersebut dari salah seorang bapa murid sekolah kami.






1 comment:

  1. semoga arwah Tn Hj Othman bin Ahmad damailah di sana. Allah telah menjemput beliau pada awal bulan Februari, tak sampai pun setahun ...semoga arwah di tempatkan di kalangan orang yang beriman....aamiin

    ReplyDelete