Monday, February 22, 2016

Majlis Pelancaran NILAM , Bulan Membaca dan VLE FROG

Pada 22 Februari 2016, Majlis pelancaran NILAM, Bulan Membaca dan VLE FROG telah diadakan di sekolah kami.
   Perasmi En Saifullizam bin   Zainal Abidin Penyelaras PKG, Masjid Tanah telah merasmikan majlis ini. Kami mengadakan majlis ini serentak untuk menjimatkan masa dan tenaga. Semasa pelancaran NILAM dan bulan Membaca diharapkan murid-murid tahu kepentingan membaca dalam kehidupan kita. Tanpa membaca kita tidak berilmu dan akan ketinggalan,  Oleh itu, murid-murid digalakkan membaca dan mencatatkan ke dalam buku NILAM.
   ManakalaVLE FROG, satu laman pembelajaran yang boleh diakses melalui internet.Globalisasi dalam pengajaran dan pembelajaran yang terkini , haruslah didedahkan kepada murid-murid supaya mereka berada dalam pembelajaran maya agar mereka  tidak ketinggalan mengikut arus. Setiap guru dan murid diberikan id dan password supaya aktif dalam pembelajaran digital.
  Beberapa gimik telah dilakukan seperti membebaskan burung dalam sangkar dan pengenalan FROG serta diiringi dengan persembahan murid ,  mendeklamasikan sajak, bersyair dan bercerita .  Untuk VLE FROG dipersembahkan multimedia penggunaan laman tersebut di makmal komputer oleh murid dan guru SKMT.
   Majlis tersebut berlangsung dari pukul 7.45 pagi hingga pukul 9.30 pagi. Semoga majlis tersebut diberkati dan semua guru serta murid mendapat faedah daripadanya.
 

Bacaan doa 
                                         Gimik pelancaran NILAM, Bulan Membaca dan VLE FROG
             Dua ekor burung di dalam sangkar yang akan dibebaskan sebagai simbolik kita mestilah mencari ilmu supaya kehidupan kita akan lebih bermakna, lebih banyak penetahuan dan pengalaman
                                Perasmi En Saifulizam, penyelaras PKG, Masjid Tanah
                                 Murid-murid Tahun yang terlibat dengan persembahan
                                                 Murid duduk dalam dewan yang kecil
 Gimik VLE FROG

No comments:

Post a Comment