Sunday, February 7, 2016

Tahun Baru 2016

Selamat menyambut Tahun Baru 2016, saya demam pula pada bulan Januari, minggu kedua, 11 dan 12 Januari, mc dua hari.  Sebenarnya , sebelum buka penggal sibuk menjahit langsir kelas alaf ke-21, sakit-sakit urat dah, maklumlah umur semakin meningkat.
  Minggu pertama terasa agak tidak bersemangat ke sekolah kerana sakit-sakit urat.  Selepas itu dikuti dengan demam dan selesema. Rasa  demam pergi Hospital Alor Gajah, check darah, negatif, syukurlah, tidak kena demam denggi.
  Kemudian, ke Klinik Dr Ihsan dan Dr Siti di Alor Gajah.  Demam diberi cuti 2 hari. Macam-macam hal pula, dapat guru besar baharu.  tentulah pentadbirannya berlainan dengan guru besar sebelumnya,
Orangnya  dari  Putrajaya, desas-desus menyatakan pegawai khas dari Putrajaya.  Tentu pelbagai tanggapan dan persepsi yang timbul. Tahun 2016 perlu ku tempuhi dengan lebih tabah.
  Pada awal persekolahan banyak perubahan. Tetapi dalam pada itu, terdapat beberapa perkara yang menyinggung perasaanku.  Adalah seorang murid yang baharu bertukar ke sekolah ini dan masuk ke kelas tahun 6Bestari.  Kita tolong dia, dibalasnya tuba , begitulah umpamanya. Dalam dunia pendidikan banyak cabarannya dan agak terasa perit apabila menghadapi  kemelut demi kemelut di tempat sendiri, umpama luka di jari nampak di tangan, luka di hati tiada siapa yang tahu.
       Sabarlah hati dan teguhlah jiwa agar dapat ku menghabiskan sisa-sisa perkhidmatan yang berbaki 7 tahun lagi.  Semoga tahun ini membawa sinar dan harapan.
 Antara transformasi yang diinginkan berblazer pada setiap Isnin dan berbaju uniform mengikat badan unit uniform pada setiap Selasa.
 Memakai blazer tak ada masalah, yang masalahnya cuaca panas dan berpeluh, mungkin alah bisa tegal biasa

Gambar kenangan awal tahun 2016 

No comments:

Post a Comment