Tuesday, February 23, 2016

program mentor mentee 2016

Walau pun murid di sekolahku sedikit, namun untuk mendapatkan keputusan 100% amatlah sukar. Berbagai -bagai kaedah digunakan, namun kami belum mebuahkan hasilnya.  Mungkin banyak faktor yang memperngaruhi sama ada faktor genetik, usaha, kurang penumpuan dan kurang bimbingan di rumah .  Mungkin masalah ekonomi juga , rata-rata mereka daripada keluarga yang kurang berkemampuan dan rendah taraf pendidikan.
   Program mentor mentee di sekolahku lebih menumpukan murid-murid tahun 6.  Oleh kerana,murid tahun 6 seramai 36 orang dan guru hampir sama, maka seorang guru mendapat seorang mentee.  Mungkin ada guru yang dapat dua orang.
  Sebuah buku catatan diberikan kepada guru dan menteenya. Di dalam buku itu, catatlah aktiviti yang dilakukan bersama-sama mente selama satu jam pada setiap hari Isnin pada jam 2.00-3.00 petang.
  Mentee ku bernama Ahmad Furqan bin Zaidi.  Anak seorag ustaz dan ustazah yang bertugas di sekolah ku sendiri. Seorang yang lemah lembut dan dididik dengan penuh kasih sayang kerana dia hanya ada seorang adik yang  jauh jaraknya lebih kurang 10 tahun.
    Semoga setiap pertemuan dengan menteeku membuahkan hasil yang baik.  Aku berdoa buat menteeku semoga tercapai cita-citanya.  Begitu juga program mentor mentee ini akan berhasil dan dapat meningkatkan prestasi pencapaian UPSR yang berformat baharu pada tahun ini.....aamiin., YaRabbal' alamin...

Majlis penyerahan mentor mentee dilakukan di tapak perhimpunan pagi

No comments:

Post a Comment