Saturday, March 11, 2017

Keceriaan 4 Arif SKSP Fasa 2

Menyambung tugas lagi, menceriakan bilik yang bercermin dan berpintu..setor yang menghadap kelasku.   Mula-mula fikrkan bagaimana nak tutup cermin tu dan gunakan pintu itu semaksimanya.
   Aku beli kertas pelekat yang berbunga untuk menutupnya. kemudian lekatkan jadual waktu , senarai nama murid, carta hari lahir murid dan carta Selamat datang ke kelas 4 Arif. Lama juga membuat jadual waktu yang bertampal ni, ongkosnya RM60, beli daripada kawan Ustawah Rohana bt Adam. ku juga meminta saiz dan ukuran yang sama dengannya cuma ubah nama serta butiran yang berkaitan dengan 4 Arif.  Jimat juga masaku.
  pada 14/1/ 17 ..melekatkan kertas yang ku beli senayak 5 helai setelah diukur di kedai dua RInggit , harga sekeping RM 2.50, beli 5 dan double sided tape.



 Terima kasih kepada Ainun Syamirah , anak bongsuku yang membantu menggantikan tikar getah alas meja  di papan kenyataan.

   Kertas yang ditampal untuk menutup cermin













datang pukul 9.30 pagi balik hingga pukul 1.30 tengah hari.  Nasib baik anakku sudi membantu. Ada juga meminta bantuan anak-anak tahun 4 Arif tetapi takut juga kerana mereka terpaksa melalui atau meredah jalan raya.  Untuk lebih selamat , buatlah sendiri.  Murid-murid perlu menjaga kebersihan dan keceriaan kelas sahaja.

No comments:

Post a Comment