Saturday, March 11, 2017

keceriaan kelas 4 Arif 2017

Di sekolah baru, SK Sungai Petai, aku menjadi guru kelas semula. Dapatlah berehat daripada tahun 6, cuma bantu-bantu sedikit murid tahun 6.
  Kelasku tahun 4 Arif di atas puncak gunung , tingkat 4. Pada mulanya aku mengajar 32 waktu BM , Tahun 4 Arif, 4 Azam dan 3 Arif. Dengan 32 waktu seakan-akan aku rasa aku dibuli oleh bekas guru besar baharuku.  Entah mengapa , aku tak tahu.  Biarlah orang nak pencen, kemaruk kot.
  Setelah kehadiran guru besar baharu, jadual dirombak. ok jugalah, 26 waktu tak termasuk perhimpunan. Walau pun sibuk, seperti biasa, keceriaan kelas tetap menjadi agenda utama. Meskipun ongkos keceriaan kelas biaya sendiri, tetapku usahakan.
  Dapat kelas bekas makmal, memang sukar sedikit, di hadapannya bilik kecil bercermin dan berpintu manakala di belakangnya ada kabinet. Puas ku fikir-fikir bagaimana nak ceriakan. Mula-mula pasang langsir dulu dan susun meja serta kerusi.
  Pada permulaannya, 7/1/2017 aku sendiri naik -turun bawa barang -barang lama, langsir dan carta-carta tahun 2014 semasa bertugas di SKMT, Sekolah Kebangsaaan Masjid Tanah. Semuanya adalah wangku sendiri, sebab tu itu aku boleh angkut ke sekolah mana aku suka..... bermula dari jam 10.00 hingga 12.30 boleh pasang langsir sahaja dan susun meja serta buang habuk-habuk ......bersambung


No comments:

Post a Comment