Sunday, February 23, 2014

merentas desa SKMT

Sabtu, 22/02/2014 - kali pertama bertugas sebagai checkpoint 4 bagi program merentas desa di SKMT.  Sudahlah baru bertugas, cikgu -cikgu lama di sekolah itu berebut-rebut dengan checkpoint, jadi kami mengalahlah, check point 4 jadi check point 5.
  Program bermula pukul 8.30 pagi setelah mendengar taklimat dan senaman aerobik.  Majlis berjalan dengan lancar lebih kurang pukul 9.45 pagi ,  semua murid selesai kembali ke sekolah.  Ada murid yang hadir dan ada yang tak hadir.  Jumlah murid sedikit sahaja.  Murid yang berjaya mendapat tempat 1-20 diberi hadiah  medal. Ada dua  kategori murid perempuan A , B  dan lelaki kategori A dan B.  Kalau dihitung semua murid boleh mendapat medal kalau kuantiti muridnya sedikit atau tidak mencukupi.
   Syukurlah acara merentas desa ini berjalan dengan baik atas bantuan ajk PIBG dan 4 orang polis yang membantu mengawal lalu lintas dan tidak ada kejadian yang tidak diingini berlaku.







  Program ini memerlukan pengorbanan guru bertugas pada hari Sabtu,  Guru memang banyak berkorban sama ada dalam bentuk tenaga, wang dan perkhidmatan....itulah pengorbanan seorang guru yang tidak kaya dan tidak miskin........hidup secara sederhana...aamiin

No comments:

Post a Comment