Thursday, February 13, 2014

menambah keceriaan 6 Bestari

Hari ini, 13/2/2014, menambah keceriaan di kelasku.  Kelas-kelas yang lain memanglah penuh bahan bantu atau maklumat di kelas mereka.  Aku pula, baru nak menghias kelas. Buat sedikit demi sedikit.  Hari ini aku melekatkan bahan-bahan yang ku dapati daripada internet , web cikgu-cikgu Tice Su dan lain-lain yang boleh dijadikan bahan atau alatan menceriakan kelas.
  Malam tadi , dah laminatekan gambar-gambar tersebut. Nah, lihatlah hasilnya.  Aku melekatkan gambar tersebut dengan menggunakan pita lekat warna putih yang bersaiz besar , pita ini adalah lebihan daripada kegunaan barang-barang kargo semasa berpindah ke Sabah tahun 2010 dulu.  Aku memang suka berjimat, kalau beli pita pelekat yang berwarna hitam itu lebih mahal. Tambahan pula aku selalu gunakan pita ini semasa melekatkan gambar-gambar di SK Sungai Sireh dahulu.
  

                                              carta ini dibeli dengan harga RM5.90 sekeping, 

pantun ini didapati daripada blog cikgu-cikgu yang berkongsi idea untuk menceriakan kelas.

No comments:

Post a Comment