Monday, February 24, 2014

Keceriaan Kelas 6 Bestari Fasa 3



24/02/2014 Isnin -  menyambung kerja  menampal bahan-bahan bantu belajar dan kata-kata motivasi.  Kelasku sudah cantik sekarang, begitulah pujian daripada guru-guru.  Ini bermakna aku berjaya menceriakan kelas.  Maka , ramai guru yang bertanya bilakah masanya aku menghias kelas.  Aku menyatakan aku lekatkan bahan-bahan tersebut sedikit demi sedikit dan buat perlahan-lahan.
    Masalahku sekarang ialah hendak membentuk disiplin pelajar.  Pertama, murid kelasku hanya 14 belas orang tetapi bermasalah.  Ada yang perlu ditegaskan dan ditegur.  Masalah kebersihan diri dan kebersihan kelas. Di samping masalah tidak membuat kerja rumah malahan kerja rutin yang diberikan pun tidak siap. Ada 3 orang muridku yang terpaksa mengeja sebelum dapat membaca.
Semoga Allah memberikan hidayah kepada mereka untuk berubah.  Mereka perlu berubah untuk membentuk disiplin diri yang baik dan penampilan diri  di samping dapat meningkatkan prestasi pembelajaran.
   Nah, Inilah hasil kerjaku selama hampir 2 bulan ini , daripada kelas yang ada sedikit bahan bantu mengajar , dah bertambah.  Perbelanjaan yang ku tampung hampir mencecah RM500. Ada lagi yang ruang kosong yang belum dipenuhkan.  Semoga aku dapat membentuk disiplin dan mengubah tingkahlaku muridku  yang negatif kepada yang lebih baik....aamiin.

                            Bahagian hadapan kelas jam globe berharga RM29.90 -jaminan setahun
                                         Bahagian belakang kelas di sudut bacaan
                                               di bahagian belakang kelas
bahagian hadapan kelas- carta yang dibeli digunting dan dilaminatekan.


                      meja guru diletakkan di bahagian belakang dan meja murid dihiasi 'skirting"

1 comment:

  1. syukurlah, kini telah 2 kali menjadi johan keceriaan kelas tahap dua..bagi minggu ke-9 dan ke-10.

    ReplyDelete