Thursday, September 22, 2016

Permata sulung anakku, Syara

Kelahirannya pada 9 Mei 2016, pada jam 6.58 petang. Beratnya 3.1 kg,  Kami mendapat wassap pada waktu tengah hari. Kami bergegas pergi ke hospital dua hari sebelumnya. tetapi dia anak kedua, Syarafina masih belum melhirkan anaknya.
    Kami mendapat telefon dia telah melahirkan anaknya pada 9 Mei 2016. Kemudian kami bergegas sampai ke Hospital Besar Melaka pada pukul 8.00 malam.  Kami menunggu sehingga pukul 10.00 malam, namun dia masih lagi di wad bersalin. Hampir pukul 11.00 malam , dia dimasukkan ke wad biasa dengan babynya. Kami sempat menjeling semasa diai melintas disorong ke wad. Si baby dinamakan Azfaruddin bin Khairuddin.
  Kalau tidak silap, si baby terpaksa tinggal di wad kanak-kanak kerana ada jangkitan kuman di paru-parunya kerana terminum sedikit air mentuban. selama seminggu ubat antibiotik dimasukkan dari jari kecilnya.  Kasihan melihatnya.
   Setelah seminggu, keluar wad, anakku Syara tinggal berpantang di rumah.  Sayangnya, peraturan berpantang tidak diikuti dengan baik.  Kadang-kala tersasul pula.  Sepatutnya orang berpantang pakai stoking, baju baju dan kurang minum air.
   Si baby pula kuat menangis dan banyak ragamnya.  Kini mereka tinggal di rumah sendiri. Baru berusia 4 bulan lebih, dak kenal orang.  Tak berapa mahu didukung atau diambil, menangis sakan, lama pula menangis tu.


No comments:

Post a Comment