Saturday, October 13, 2012

Takdir atau Kebetulan -Lawatan ke RTM

Lawatan kami, Tunas Puteri Daerah Kuala Selangor ke Angkasapuri pada 3 Julai 2012 amat berbaloi atau bertuah.  Walaupun kami terpaksa menunggu hampir 2 jam di kaunter hadapan tanpa disambut oleh pegawai yang berkenaan namun kami bernasib baik kerana dapat bertemu dengan wanita pertama "First Lady" Datin Sri Rosmah bt Mansor, isteri PM kita yang kebetulan ada acara bertemu belia di situ.
   Kami sempat bersalaman sambil beliau mengutarakan pertanyaan dah lama sampai ke RTM ini.  Kami berbaris di atas permaidani merah sambil bersalaman seorang demi seorang.  Pertemuan itu adalah kali pertama aku dapat bersalam dan bertemu muka dengan isteri PM.
  selepas itu barulah kami dibawa oleh penyambut tetamu dan pegawai yang menjadi penunjuk arah atau lokasi serta penerang segala aktiviti yang dilawati.















Lebih kurang 3 jam , setelah melawat ke studio Generasi Y, bilik-bilik atau studio -studio rakaman, bilik persalinan, kami pun beralih ke destinasi kedua , iaitu ke Karangkraf.  Sebelum itu, kami memenuhi kekosongan perut yang berkeroncong di kantin Angkasapuri.  Makanannya sedap dan harganya pula berpatutan.

No comments:

Post a Comment