Saturday, September 28, 2013

Pusat Sains Negara di Bukit Kiara, Kuala Lumpur

Syukurlah dapatlah aku menyertai lawatan di bawah anjuran Asnaf Zakat kerana aku salah seorang daripada tenaga pengajar di SKSS. Tahun 2012 , aku tidak menyertainya kerana ada masalah. Terima kasih kepada GPK HEM, Puan Kamariah Ngah Mohd Salleh kerana tidak jemu menelefonku, walaupun tidak dijawab akhirnya menghubungi rakanku , mengapa aku sukar dihubungi kerana ketika itu aku sedang berkursus.
   Dalam perancangan,bas bertolak pukul 8.00 pagi  tetapi kelewatan sehingga pukul 9.00 pagi baru bertolak. Seramai 20 orang guru pengiring, dan 60 orang murid yang menyertai lawatan ini. Dalam perjalanan pula bas rosak pada pukul 10.00 pagi.  Bas yang kami naiki itu sebenarnya dah berbunyi , dalam hatiku terdetik ada maslah dengan bas ini.  Ketika mendaki bukit menuju ke simpang KLIA, gear tidak boleh masuk, maka bas terhenti di tengah-tengah jalan raya.  Tepat 10.30 pagi bas baru diganti, lebih elok daripada bas pertama.  Hikmahnya, bas kedua lebih elok dan selesa.
   Tepat pukul 11.30 kami tiba di Pusat Sains. Harga tiket RM2.00 untuk guru sekolah rendah bersama-sama dengan murid -murid  .Selama 1 jam di dalam pusat sains, kami menuju ke Taman Rama-rama .  Di situ kami mendapati ada kolam ikan, rama-rama, arnah , burung dan haiwan yang menyerupai pokok, dahan kayu dan daun.
  Tepat pukul 1.30 kami meninggalkan Pusat Sains dan menuju ke Desa Water Park.

                 cuba mengangkat berat sendiri dengan menggunakan menarik tali pada alat yang disediakan.




                                                      bergambar bersama-sama dengan murid-murid
                                                  Replika daripada batu rama-rama  dan ulat
                                                                             kolam ikan
                                               Pemandangan dari atas menuju ke taman rama

     Semoga kami dapat menyertai rombongan ini lagi pada masa-masa akan datang.

No comments:

Post a Comment