Monday, April 28, 2014

Keceriaan Pondok LINUS

Hari Jumaat 25/04/14, sibuk membuat carta organisasi LINUS .  Setelah mengedit gambar-gambar AJK LINUS dan melengkapkan kesemua gambar , maka sibuklah menyiapkan carta organisasi di papan kenyataan bersebelahan dengan pondok LINUS.
   Mula-mula, aku meminta En Nasreen menyiapkannya setelah diberi penerangan.  Kemudian beliau pula menyerahkan kepada Cik Rabiatul'adawiyah pula kerana kami membuatnya ketika waktu senggang (masa Free)  Kemudian,  aku pula membuat ubah suai penyusunannya.malangnya, tak siap juga.
  Malam tadi dah nak lekatkan info LINUS dan gambar-gambar semasa membuat bahan-bahan dan kerja memproses , melamaninate, menggunting dan serta menghias pondok LINUS.  Aku dah siapkan pengertian LINUS dan info mengenainya.
  Hari ini aku  menghiaskan  papan kenyataan itu dengan reben, bunga-bunga laminate dan plastik untuk melindungi daripada terkena tempias hujan atau tangan-tangan nakal yang suka menyentuh bahan-bahan atau gambar tersebut.
 Lihatlah, hasil kerjaku dengan bantuan rakan-rakan.  Hari ini, aku menyiapkan papan kenyataan seorang diri..  Esok , kami akan bergotong-royong lagi untuk mempamerkan  peraturan penggunaan Pondok LINUS.
                                         mencari maklumat mengenai LINUS melalui internet di rumah
                                             " melaminate' maklumat yang didapati
 Terpaksa membeli pemotong polistrin tangan yang baharu kerana yang dibeli tahun 2013 telah pun patah. Reben-reben ini dibeli tahun lalu untuk keceriaan kelas semasa di SKSS, Tanjung Karang, Selangor.
                                           Huruf-huruf daripada polistrin yang telah dipotong
                       



 Kain renda di keliling papan kenyataan ini adalah hasil tanganku , seingatku kain ini dibeli pada tahun 2010 untuk renda langsir, oleh kerana ianya tidak digunakan ku lekatkan pada papan kenyataan ini untuk menutup kayu papan yang kelihatan buruk.
  Syukurlah siap juga info LINUSku dan kini sedang menyiapkan peraturan di pondok LINUS.

No comments:

Post a Comment