Wednesday, April 30, 2014

Pertandingan Sahibba 2014

30 April aku membawa Muhammad Saifuddin bin Khairuddin 6 Arif ke pertandingan sahibba peringkat separuh akhir di SMK Terendak Kem.  Semasa mesyuarat ,  acara bermula pukul 10.00 pagi tetapi dalam surat yang sampai pada 29 April bermula pukul 11.00 pagi. Nasib baik ada pas masuk ke kem itu.
  Pagi-pagi lagi aku ke sekolah , setelah mengajar 1 jam, aku pun keluar.  Geram sungguh , dahlah kita nak bawa murid, makanan tak disediakan atau wang makan tak diberi.  Aku pun tak sempat makan, hanya makan oat dan minum air kopi.  Di sekolah pula, ada buat jamuan makan-makan,  tak sempat aku bungkus sahaja.  Selepas keluar dari kelas , aku terus berjumpa murid itu.  Alangkah terkejutnya aku, dia pakai baju /t-shirt PJ. Dahlah lewat, aku bawa dia dengan pakaian PJ sebab jam dah menunjukkan pukul 10.00 pagi.
  Sampai di SMK Terendak Kem pukul 10.30 pagi , setelah mendaftar, muridku dapat giliran  meja ke-23. Setelah mendapat maklumat satu pusingan 10 meja, maka giliran muridku  pusingan ketiga,   Nak menunggu lamanya, Acara mula pukul 11.10 pagi, satu pusingan memakan masa 40 minit,  Muridku masuk pukul 1.15 petang dan habis pukul 1.45 petang. Syukur, alhamdulillah johan peringkat separuh akhir bagi meja ke 23.  Ini bermakna seramai 56 orang akan ke separuh akhir di Air Keroh D'Village  Resort pada 15/5/2014.
Agak berbaloi jugalah selama menunggu  hampir 3 jam dan badan masak berpeluh akibat menuggu di dewan makan yang tidak ada kipas angin kerana pendawaian dan penggantian kipas angin baru.
  Aku hantar anak muridku pukul 2.30 petang dan aku sampai ke rumah pukul 2.45 petang.  Barulah dapat aku menjamah nasi kerana semasa menunggu giliran peserta aku makan burger dan air mineral yang diberi oleh pihak  pengelola.
Muridku juga tidak lalu makan walaupun aku menawarkan RM5.00 untuk membeli makanan di kantin sekolah itu, dia telah menolaknya.
  Apa-apa pun bersyukurlah....tahniah kepada Muhammad Saifuddin...semoga berjaya ke pusingan akhir.
,,,aamiin,
 
 Nasib baik pihak pengelola membenarkan guru pengiring masuk ke dewan untuk mengambil gambar.

                     Gambar yang dirakam semasa peserta sedang menyertai pertandingan sahibba

                                          Tahniah,  johan  bertemu lagi nanti 56 orang peserta peringkat akhir.

Dalam majlis ini berjumpa pula dengan Kashmir dan Mohd Akasha , Raziyah rakan semaktab perguruan Batu Rakit ....setelah 30 tahun membawa haluan masing-masing.
  Berjumpa pula rakan sejawat Ustazah Insijam dan Pn Roslina (SK Ganun) , aku ingat-ingat lupa tetapi beliau masih ingatkan aku guru  yang bertugas SK Alor Gajah 1....bukan,bukan, bukan SKDN...tetap di hati.

No comments:

Post a Comment