Tuesday, April 3, 2012

membuat ABM -nilai nilai murni di SK Sungai Sireh

  Entah kali ke berapa aku membuat ABM mengenai  nilai-nilai murni ini, aku tak kira.  Yang pastinya, aku setiap kali mengajar Bahasa Melayu, aku pasti membuatnya.  Bukan untuk menunjuk rajin tetapi memudahkan pengajaran dan pembelajaran.
  Tetapi kali, aku rasa kertas warna yang kugunakan warnanya telalu pucat mungkin sepucat semangatku.  Entahlah malas hendak ke kedai untuk membeli kertas warna yang baru.  Tambahan pula kali ini banyak dugaannya.
  Puas kufikir  bentuk, dulu kuguna mobail baju melalui teknik lipatan, hendak kubuat bunga raya, agak sukar kerana ada stigmanya, maka bentuk paling mudah bunga yang sama seperti di SK Sahabat 4 , Sabah, yang kutinggalkan sebagai buah tangan dan tanda kenangan yang aku pernah bertugas di sekolah itu.  Semoga murid-murid yang belajar din kelas itu mendapat manfaatnya.





  Inilah hasil tanganku yang tak seberapa dan mungkinkah aku akan membuatnya lagi setiap kali aku berpindah ke sekolah baru?

1 comment:

  1. memang benar,berpindah ke SK Masjid Tanah, mengajar tahun 6, entah kali ke berapa harus aku membuat ABM nilai-nilai murni khas untuk bahagian C kertas penulisan.. Kalau di SK Sahabat 4 2 kali, di SK Sungai Sireh dan kini di SK Masjid Tanah...nilai-nilai tersebut kalau dah melekat di dinding, camna nak ditanggalkan...tinggallah ia sebagai bekas tanganku.

    ReplyDelete