Sunday, April 29, 2012

Sekolah Sungai Sireh 2012

  Pertukaran ku terlerai apabila SBPA ditangguhkan.  Setelah kembali semula mengajar di SK Sahabat 4, akhirnya aku mendapat surat pertukaran melalui faks yang dihantar oleh BPSM dikuti dengan panggilan telefon.
  Gembiranya hatiku kerana selama ini aku terpaksa naik-turun ke Putrajaya dan ke JPN Selangor.  Manakala di Sabah pula, guru besar SK Sahabat 16, Encik Jeniar Subah menawarkan pertolongan dan membenarkan aku menginap di Flat Guru, bersebelahan Sekolah Kebangsaan Sahabat 16.  Sebelum ini aku tinggal sendirian di rumah Felda selama 5 hari.
    Kakakku meminta ketua jabatannya untuk membantu.  Akhirnya setelah 2 minggu di Sabah , aku mula memberitahu suamiku agar membeli tiket pulang .  Terpulang kepadanya kerana dia sendiri akan mengambilku dan menempah kargo untuk membawa kereta Vios balik ke Semenanjung.
                                   wakaf dan terdapat sebuah akuarium
                                  papan kenyataan
                             

                                                  laluan ke kantin
tapak perhimpunan
   Aku bersyukur kerana tidak mengikut kata suamiku, kerana menurutnya biarlah aku menangguhkan sehingga bulan 6.  Akhirnya aku balik pada 1 Mac dan melaporkan diri ke SK SUngai Sireh pada 5 Mac 2012.
                    Surau tempat ibadat dan bacaan Yasin serta p & p P.  Agama Islam.
                                         Dihiasi taman bunga
             Makmal komputer dan wakaf duduk untuk melepaskan penat-lelah

    Sayang sekali sekolah ini jauh dari SBPI Sabak Bernam.   Jaraknya 60.5 dari kuarters guru Sabak Bernam . Ini bermakna aku terpaksa memandu sejauh 121 km pergi dan balik.   Pada mulanya, aku ingin menyewa rumah di Bagan tengkorak atau Tanjong Karang tetapi memandangkan rumah pengetua ini juga terpaksa disewa RM700 sebulan , maka niatku terpaksa kukuburkan.  Tengoklah nanti kalau ada rezeki mungkin tindakan drastik patut kuambil kerana selama ini aku kepenatan.
  Pagi-pagi lagi terpaksa bangun pukul 5.00 pagi dan 6.30 pagi terpaksa bertolak ke sekolah.  Kalau memandu setakat 80-100km/j kukira memakan masa 1 jam. Jadi aku terpaksa memandu dengan kelajuan 110-120km/j kalau hendak sampai ke sekolah pada pukul 7.10 pagi.   Semoga Allah memberikan semangat dan kekuatan dalam menghadapi dugaan ini.

No comments:

Post a Comment