Monday, April 16, 2012

merubah wajah kelasku 4 Usaha 2012

    Sejak berpindah ke Sungai Sireh pada 5 Mac bermulalah tugas kembali menjadi guru kelas.  Sejak bertukar ke Sekolah Sahabat 4 , Sabah, pada 16.4.2010, aku tidak menjadi guru kelas.  Aku hanya mengajar murid tahun 4, 3 dan 5 manakala Tahun 2011 aku mengajar murid tahun 6 Arif dan 6 Adil bagi subjek terasku iaitu Bahasa Melayu kedua-dua kertas Pemahaman dan Penulisan.
   Lihatlah perubahan kelasku ini.  Pada mula-mulanya dicat warna coklat tua tetapi aku lihat kelas ini suram sahaja.  Kerja-kerja pula banyak yang hendakn diselesaikan.  Langkah pertama mengubah  wajah ialah dengan mengikis cat lama kerana catnya terlalu tebal.  Apabila dicat baru, maka berkuping-kuping terkeluar catnya.
                                 cat di dinding ini aku dan suamiku kikis.
                              cat warna asal yang baru dicat oleh guru sebelumku.
                                          dibantu oleh murid-muridku

   Lihatlah langkah pertama ini, murid-murid tolong mengikis catnya.

No comments:

Post a Comment