Wednesday, June 6, 2012

Jan- Feb 2012 - SK Sahabat 4

   Sepanjang berkhidmat Januari hingga Februari, aku sempat menjalankan kewajipan sebagai pendidik di SK Sahabat 4 sebelum menyambung tugas baru di SK SUngai Sireh, Selangor.
  Tempoh masa yang begitu pendek, aku mengajar Bahasa Melayu 6 Adil di mana kebolehan murid-murid itu peringkat sederhana.  Sebenarnya, aku mudah mengajar mereka berdasarkan pengalaman mengajar murid pandai dan sederhana.  Tahun 2011, aku mengajar kedua-dua Bahasa melayu UPSR bagi kedua-dua kelas , 6 Adil dan 6 Arif.  Aku bersyukur kerana berjaya meningkatkan prestasi UPSR bagi kedua-dua kertas Bahasa Melayu kepada murid-murid  kedua-dua kelas tersebut.
  Antara aktiviti yang sempat ku jalankan ialah program melonjakkan prestasi tahun 6, Motivasi dan ceramah Teknik Menjawab kertas 2 Bahasa Melayu .
Kini segalanya jadi kenangan.
                              Pemandangan indah di Felda Sahabat -
       Juru acara majlis , Cikgu Halim dan penyelaras Tahun 6 Cikgu Anis   Firdaus.
                       Barisan guru yang ada di Dewan Iltizam Sahabat 4
        Sempat cikgu Lorne main game dengan tablet Cikgu Halim.
        Bergambar dengan Cikgu Halim, guru besar, En, Ishak Kampak, CIK Amra dan Cikgu Aiman.



No comments:

Post a Comment