Monday, March 31, 2014

Keceriaan Kelas 6 Bestari

Gambar ini ku ambil semasa murid-murid menjawab soalan peperiksaan ujian 1 Bulan Mac.  Keadaan kelas masih teratur dan berjaya menjadi juara selama 3 minggu.  Tambahan akuarium di belakang kelas untuk memberi ketenangan ke pada murid-murid.  Sayangnya, murid-muridku terpaksa diingatkan agar menjaga kebersihan kelas terutama jadual bertugas dipatuhi,
  Setiap hari, terpaksa diingatkan agar menyapu sampah.  Mereka suka membuat sampah dan ada makan gula-gula di dalam kelas atau makan di dalam kelas semasa rehat.  Susah sungguh hendak menerapkan supaya menjaga kebersihan kelas setiap hari.
  Jadual waktu pun terpaksa diingatkan agar diambil dan ditanda kehadiran murid oleh guru yang masuk pada masa pertama. Banyak sangat harapanku agar mereka kurangkan bercakap atau m,enyampuk ketika guru mengajar.  Mereka perlu berubah demi masa depan mereka terutama masa-masa terakhir membuat persiapan untuk menduduki peperiksaan UPSR.
 
                                                       pandangan hadapan kelas
                                             khusyuk menjawab soalan ujian Bahasa Melayu Penulisan
                                                    pandangan ke belakang kelas
                                              piala johan kebersihan dan keceriaan kelas
akuarium -diletakkan di atas meja sudut bacaan
Semoga murid-muridku akan sentiasa menjaga kebersihan kelas dan berusaha ke arah yang lebih baik.  Ya Allah kau bukakan hati mereka untuk berubah ke arah kebaikan dan menjadin insan yang berguna kepada bangsa dan negara....aamiin.

2 comments:

  1. masih ada lagi ruang kosong yang perlu ku tambah terutama bahan bacaan - tatabahasa dan koleksi buku karangan.

    ReplyDelete
  2. kelasku menang lagi, dah 4 kali semoga dengan usaha yang berterusan dapatlah menggondol hadiah yang dijanjikan oleh GPK HEM...Teruskan usaha hai anak didikku.

    ReplyDelete