Saturday, June 14, 2014

majlis perkahwinan Mohd Firdaus

Pada 6/6/2014 kami bertolak dari Melaka pukul 5.00 petang menuju Kuala Lumpur.  Setelah sampai di Kuala Lumpur lebih kurang pukul 6.30 petang, penulis, suami , anak bongsu dan ibu sampai di kakak.  Tujuan kami ke situ adalah untuk menumpangkan ibu di rumah kakak dan mengambil anak saudara yang ingin ke Alor Setar. Lebih kurang pukul 8.30 malam kami bertolak ke Kedah.
  Dalam perjalanan kami merempuh kesesakan jalan raya.  Perjalanan selama hampir 6 jam kami selamat sampai ke Bibi Embun Homestay di Alor Setar.  Rumah kakak ipar penulis di Taman Tabung Haji, Kepala Batas hanya lebih kurang 9 km dari homestay tersebut.
  Majlis perkahwinan bagi pihak pengantin lelaki dibuat secara ringkas maklumlah majlis menerima menantu.  Semua makanan dan minuman telah ditempah, katering kariah masjid . Majlis berjalan dengan baik,  Kalau majlis di sebelah selatan semenanjung seperti Melaka, Negeri Sembilan majlis akan berlangsung dari pukul 10.00 pagi hingga pukul 4.00 petang , tetapi di sini hingga pukul 6.00 petang dan kalau ada sahabat hadai atau saudara -mara terdekat pihak uan rumah tetap akan melayan tetamu.
  Dalam majlis tersebut , penulis tertarik dengan khemah yang terpampang dengan "KEDAH SEJAHTERA"..  Syukurlah majlis berjalan dengan lancar dan Selamat pengantin baru kepada pasangan Mohd Firdaus dan Raihana ....semoga mahligai yang dibina kekal dan berbahagia hingga ke akhir hayat,..'..SELAMAT PENGANTIN BARU'
   






Kami bermalam selam 2 hari di Bibi Embun Homestay selama 2 malam dengan bayaran RM160.00.  Kemudahan di homestay ini ialah ada sebuah kedai makan yang dibuka hingga ke pagi.  Kepada sesiapa yang kelaparan pada waktu malam bolehlah singgah di kedai makan ini.

No comments:

Post a Comment