Tuesday, April 2, 2013

Johan Keceriaan Kelas Tahap 2 2013

Setelah bertungkus-lumus menceriakan kelas 4 Jaya,akhirnya pada 1 April 2013 berjaya juga menjadi johan pertandingan keceriaan kelas.  Bukan mudah untuk bertanding dengan kelas-kelas lain kerana masing-masing telah lama menghias kelas dan banyak peralatan yang telah dipamerkan, sedangkan aku tahun kedua memegang kelas di sekolah ini.
  Pertama, bertanding dengan kelas -kelas yang lain bukanlah mudah.  Dari segi rupa fizikal kelas, peralatan Bahan Bantu Mengajar dan sikap serta sahsiah murid.  Murid-muridku seramai 25 orang bukanlah murid yang pandai .  Mereka dalam kategori sederhana dan di kelas hujung.  Ada yang tidak boleh membaca, yang kaki ponteng dan selalu tidak menyiapkan kerja sekolah.  Yang aku tidak tahan sikapnya yang suka bercakap.  Ini adalah cabaran bagiku.
  Untuk menjadikan kelas ini ceria, banyak belanja yang telah ditaburkan.  Pertama, mengecat semula , membalut meja, menampalkan gambar-gambar dan bahan-bahan bacaan dan memasang langsir.  Syukurlah akhirnya berjaya juga menjadi johan.  Beginilah keadaan kelasku.


                             piala petandingan keceriaan kelas tahap 2
        penggunaan kelas 4 Jaya untuk BRIM Bantuan persekolahan 2013

Sijil penghargaan untuk Johan pertandingan Keceriaan 4 Jaya

No comments:

Post a Comment