Friday, October 25, 2013

Kerja berpasukan menambah pengetahuan dan pengalaman

 Aku bertuah pada tahun ini kerana dapat menimba ilmu pengetahuan dan pengalaman.  Walaupun telah berkhidmat hampir 29tahun, namun aku masih mencari ilmu.  Ilmu kekadang dipelajari secara tidak langsung, kekadang pula secara formal.
  Aku berasa bagai orang asing mengajar semenjak di Selangor kerana tidak ada kawan atau sahabat karib.  Kenalan rakan guru hanya di SKSS, kalau di sekolah lain tidak ada.  Untuk menambah kenalan atau kawan-kawan dari sekolah lain kita mestilah mencarinya.  Melalui program ini, aku dapat menambah kenalan melalui kerja berpasukan dan ilmu pengetahuan serta pengalaman .
  Seramai 10 orang dan seorang ketua, kami berkumpul di PKG, SK Jeram Batu 20.  Selama 5 hari sahaja aku bertugas kerana aku salah seorang daripada guru daripada pasukan ini.  Sudah 3 tahun aku tidak bertugas melakukan perkhidamatan seperti ini.  Oleh itu aku ingat-ingat lupa, namun dengan bantuan rakan-rakan akhirnya siap juga misiku.
  Untuk ke sekolah ini, aku terpaksa memandu sejauh 91km pergi dan 91km balik.  Agak penat juga.  Namun disebabkan semangat dan keinginan , aku perlu mengharungi tugas ini demi memberikan perkhidmatan yang tidak ternilai harganya dengan tenaga yang kuberikan.  Syukurlah dapat juga aku memenuhi khidmat yang tidak seberapa ini.  Apa yang penting ialah kerja berpasukan dan dapat berkerjasama menyelesaikan tugasan di samping dapat menambah ilmu pengetahuan dan pengalaman.
 



No comments:

Post a Comment