Wednesday, October 30, 2013

urut kaki - Family Doctor

Hari ini 30/10/2013, ada ada agen atau pekerja Omizu , suatu produk yang menitik beratkan kesihatan datang ke sekolahku . Aku sebenarnya ada kad ahli omizu ini kerana membeli set sauna dengan pakej percuma mesin urut untuk belakang dan urut untuk seluruh badan pada 1/2/2007.
  Oleh sebab hadirnya ke sekolah hari ini untukmengetahui tahap kesihatan, aku pun mengambil kesempatan untuk mencubanya..  Untuk mengetahui penyakit kencing manis, ada  ujian tahap gula dalam darah, bayaran RM5.00, yang lain percuma.  Syukurlah daripada 14 ujian , hanya 3 sahaja yang sangkut atau ada masalah.  Usus besar, usus kecil dan satu lagi sku dah lupa.  Pekerja tersebut menyarankan aku agar membuat urutan kaki iaitu akupuntur. Dia tidak menjual produk di sekolah setakat menguji tahap kesihatan.  Ramai guru yang menguji tahap kesihatan mereka.
     Jadi hari ini, aku nak kongsi urut kaki mesin family doktor ini.  Kalau dahulu , mesin ini menggunakan 2 pad, sepasang berharga RM20 tetapi setelah sukar untuk mendapatkan pad ini, aku menukarkannya dengan selipar.  Seingatku, selipar ini aku beli di SK Sahabat 4 di Sabah, pada tahun 2011 kot, aku pun dah lupa semasa agen Omizu datang ke sekolah itu. Harganya RM100 setelah ditawar.  harga sebenar RM120.00.
   Jadi , berdasarkan 3 aspek tadi, aku perlu membuat uratan kaki ini.  Dalam mesin ini ada beberapa fungsi urutan seperti hammering, acupunture, cupping, scraping, message dan naprapathy.  Setiap fungsi berdurasi  selama 15 minit.  Tujuannya adalah untuk merawat lowering blood pressure, leg, shoulder, waist dan body shaping.  Cuba-cubalah mesin ini utnuk kesihatan kita,

No comments:

Post a Comment