Monday, August 19, 2013

Jalinan Kasih di Sijangkang

Pertemuan demi pertemuan diatur. Kali ini aku  mengatur rancagan ingin bertemu dengan Fidah dan Salmah di rumah emak Fidah  di Batu 8 Sijangkang.  Salmah sudah lama tidak berjumpa dengan Fidah sejak pertemuan mereka di majlis perkahwinanku pada tahun 1989.
   Oleh kerana aku  dapat menjejaki rumah emak Fidah pada tahun 2008 dan pertemuan aku dengan Fidah di rumahnya di Pulau Indah maka senanglah aku menghubunginya.  Kawanku ini susah sikit nak menghubunginya.  Hubungan yang teputus dapat disambung melalui sepupunya.  Aku sebenarnya telah beberapa kali ke rumah emak Fidah semasa aku di tingkatan 6.  Hubungan aku dengan kedua-dua ibu bapanya dan adik beradiknya terutama yang perempuan agak rapat juga cuma aku tidak dapat membezakan mereka dan nama mereka.
    Kampung ini pun telah banyak berubah, maklumlah anak-anak muda telah membina rumah sendiri tanah pusaka ayah bonda mereka.  Kalau dahulu kebanyakannya rumah kayu atau rumah kampung, kini dah ada tersergam rumah mewah seperti    banglo , rumah dua tingkat dan rumah batu yang gah . Aku dah  beberapa kali sesat dalam kampung ini tetapi semua orang kenal akan bapanya.
  Pertemuan kami bertiga amat bermakna cuma agak terkilan tak dapat menghubungi rakan yang seorang ini iaitu Fauziah bt Abdul Samad , orang Perak, kalau tak silap duk Taiping.
  Syukurlah kami dapat juga bertemu walaupun aku datang dari jauh Sabak Bernam ke Sijangkang sejauh 161km pergi dan 161km balik.



 Semoga Allah mempertemukan kawan karib kami yang keempat....aamiin.

No comments:

Post a Comment