Monday, August 19, 2013

Pertemuan di Puchong Perdana dengan kawan STAR

Hari raya kelima pula, sambil menghantar anak kedua ke kampus Selayang, kami sempat beraya di rumah sanak-saudara.  Rumah mula-mula dituju rumah adik iparku kemudian rumah kawan karibku semasa di STAR Klang.
   Persahabatan dari tahun 1980- 1989 ketika aku dalam tingkatan 6 Rendah dan 6 Atas, kemudian terputus sejak aku mendirikan rumah tangga kerana aku telah pun berhijrah ke Pulau Pinang dan menetap di sana selama 12 tahun.  Kemudian menetap  di Melaka selama 8 tahun.  Perhubungan yang terputus akhirnya dapat disambung setelah aku berhijrah ke Sabah.  Melalui FB, akhirnya dengan linangan air mata gembira dapat juga kami berkomunikasi.  Justeru itu, pada hujung tahun 2010, kami mengaturkan pertemuan di rumahku.
  Kini pertemuan diatur di rumahnya di Puchong Perdana.  Alhamdulillah walaupun sukar mencari, akhirnya dapat juga kami bertemu dengan bantuan GPS dan telefon bimbit.  Terima kasih teman kerana sudi menerima kunjungan kami dua keluarga.  Pertemuan ini mengingatkan aku, 20 tahun yang lalu, aku pernah membawa anak saudaraku ke rumah emaknya di mana satu peristiwa yang sukar dilupakan ialah anak saudaraku gemar makan biskut sarang semut hingga habis seberkas kecil balang kaca itu.
   Semoga pertemuan ini dapat mengeratkan tali persahabatan kami, cuma aku terkilan sehingga kita tidak dapat menghubungi seorang rakan baik kami sehingga kini, iaitu Fauziah bt Abdul Samad.  kebetulan kami berempat guru sekolah rendah. Aku, Nor Afidah, Salmah dan Fauziah rakan sekumpulan semasa di STAR, Klang tahun 1980-1981.


No comments:

Post a Comment