Thursday, December 8, 2011

Episod pindah 2002- Melaka

 Dari mula mengajar memang tiada niatku untuk memiliki kereta.  Dalam hatiku , aku mesti membina rumah sendiri.  Walaupun dah berkahwin selama 7 tahun, namun kami tidak mempunyai rumah sendiri.
  Aku pun membuat rumah di atas tanah pusaka ayahku. Kami terpaksa membuat join loan kerana pinjaman rumah hanya terhad .  Setelah ada rumah atas pinjaman kerajaan, aku pun mohon pindah.  Permohonan ku tidak menghadapi masalah kerana memang yakin dapat kerana ingin menduduki rumah sendiri.
  Kebetulan, kakakku bekerja di Kementerian Pelajaran dan ada kenalan dalam bahagian pertukaran.  Maka mudahlah aku meminta mereka menempatkan aku sekolah yang terdekat dengan rumahku.  Manakala suamiku yang pada awalnya enggan berpindah, akhirnya bersetuju .  Malangnya dari jawatan Ketua Penolong Pengarah bahagian perkhidmatan menjadi guru biasa di SMK Talib Karim.  Kasihanku melihatnya monyok sahaja.
Tetapi alhamdulillah akhirnya bulan April dia menjadi GPK HEM di SM Dato' Said bersebelahan dengan sekolahku yang kedua di Melaka.

No comments:

Post a Comment