Tuesday, December 13, 2011

UPSR 2010 - 2 Sekolah dalam setahun 2010

  Pada tahun 2010 memang bersejarah buatku.  Aku mengajar di dua buah sekolah- satu di Sekolah Kebangsaan Dato' Naning dan kedua di Sekolah kebangsaan Sahabat 4, Sabah.
  Aku mengajar murid tahun 6 di SKDN, Melaka. Aku sebenarnya begitu berat meninggalkan murid-muridku yang bakal menduduki UPSR.  Aku guru Bahasa Melayu mereka dari tahun 4 hingga 6.  Aku ambil mereka dari kelas PROTIM dan ku didik hampir 3 tahun malangnya aku meninggalkan mereka pada 16 April kira-kira 5 bulan lagi mereka akan menghadapi peperiksaan.
  Aku cuba mencadangkan Cikgun Hamidah sebagai ganti tugasku.  Cadanganku diterima.  Alangkah gembira hatiku apabila mendapat keputusan yang begitu menggembirakan  apabila keputusan UPSR diumumkan , Pemahaman mendapat 99% seorang sahaja calon gagal dan Penulisan  96% .  Guru besar dan guru-guru tahun 6 berterima kasih kepadaku.
  Manakala di Sabah , aku mengajar STF bagi murid tahun 6 di sekolah itu  dan sempat memberi ceramah Teknik menjawab  kertas Penulisan di SK Sahabat 4, SK Cenderawasih, SK Tanjung Labian, SK Fajar Harapan dan Kolej Kini.  Sempatlah jberjumpa murid-murid yang berlainan budaya, bahasa, adat dan kepercayaan. Memang jelas dan nyata kebolehan mereka amat berbeza dengan murid-murid di Semenanjung.

No comments:

Post a Comment