Tuesday, December 27, 2011

Jom sihatkan badan

 Sempena cuti sekolah ni, agak banyak masa .  Jom kita sihatkan badan dengan senaman.  Di rumahku ini banyak alat-alat menjaga kesihatan yang kami beli.  Suamiku ini banyak beli alatan kesihatan tetapi kurang menggunakannya.
 Jadi sambil berkemas dan membuat kerja-kerja rumah, sempatlah aku menggunakan alat senaman tersebut.  Malangnya akubukanlah orang yang sangat berdisiplin, tetapi cuba mencuri waktu bersenam pada sebelah pagi dan sebelah petang 30 minit cukuplah.  Jom kekawan dan anak-anak sekalian bersenamlah, jaga kesihatan.
 Teringat pula ketika di klinik, ada seorang mak cik tu memberi pendapatnya.  Mengikutnya orang-orang sekarang ini tak macam dulu.  Orang dulu kuat dan bertenaga walaupun sudah berumur.  Apa pendapat anda?  .
  Alat senaman yang ada di rumahku, basikal proform CardioCrosstrainer dan body tone II kubeli  pada 28.03.2004.

Mesin urut dan urut kaki ini suamiku beli , dia tak guna, jadi kugunakanlah sayang dari tersimpan sahaja.  Ada lagi tilam batu jed tersimpan di bilik atas , jadi gajah putih.
        Alat kuning yang ada pedal ni untuk urut kaki, lengan dan peha, boleh terbalikkan, tetapi ku terbalik dah tergelincir mesinnya, jadi sekarang kena urut menghadap atas sahaja.
                      Alat ini untuk rampingkan pinggang, boleh twist.
  Kalau bosan-bosan bolehlah pergi gym kecil saya ni.

No comments:

Post a Comment