Saturday, May 12, 2012

Jubah dan Pertunjukan Busana Muslim

                                        Tudung warna hijau - tiga lapis
tudung warna kuning merah 

 Bulan ini kubeli tudung dan jubah.   Tudung kubeli  di Galeri Hajara .  Ramainya orang beli-belah di Jakel dan pusat beli-belah di Seksyen 7 , Shah Alam ini.
Mungkin mereka dapat kenaikan gaji 13 % tetapi aku pula gaji dipotong hingga 0.00.
   Namun begitu, naluri perempuan tetap ingin membeli pakaian yang baru.  Aku tidak ketinggalan membeli  5helai tudung di Galeri Hajara ini, itupun ada diskaun, kalau tidak setakat meninjau-ninjau sahajalah.
    Untuk membeli jubah pula mencari harga yang paling murah dan sesuai.  Kainnya mestilah tidak panas dan selesa dipakai. Puasku berjalan dari satu kedai ke satu kedai di bangunan PKNS ini.  Dari tingkat 1 hinggalah tingkat 3.  Akhirnya jumpa juga 3 helai jubah penghabisan stok, kira murahlah.  Memang pun nak cari yang paling jimat kerana bulan ini banyaknya belanja walhal duit ada sedikit sahaja, jadi kad kreditlah jadi mangsanya.  Tak apalah nanti dapat duit gaji bayarlah segala hutang.



  Jubah yang dibeli labuh pula terpaksa dipotong supaya selesa dipakai.  Kiranya hari ini aku menjahit jubahlah untuk dipakai pada masa Hi-Tea di Stadium Tertutup Kuala Selangor pada 13 Mei, jam 2.00 - 3.00 petang.  Pertunjukan Busana Muslim ini dikenakan RM30 seorang . Nombor kad aku ialah 7 .  Aku sebagai guru baru di SK Sungai Sireh ini terpaksalah menyesuaikan diri walaupun stadium ini merupakan destinasi baru bagiku .

No comments:

Post a Comment