Friday, May 25, 2012

Sambutan Hari Guru SKSS 2012

 Sambutan Hari Guru SKSS telah diadakan pada Khamis, 24 Mei, 2012 .  Sambutan kali ini agak padat ataui kesuntukan masa.  Bermula pukul 8.00 pagi. perhimpunan di tapak perhimpunan tiba-tiba hujan panas, maka beralihlah kami masuk ke dewan.
   Aku pula diwakilkan membaca perutusan dari Pengarah Pelajaran kerana men  gikut senioriti.  Agak berlainan sedikitlah . Selepas membaca perutusan , ucapan guru besar, ucapan murid, kami pun berikrar dan menyanyi beramai-ramai seperti kebiasaan.  kemudian kami merakam kenangan bergambar bersama-sama.

.

Acara seterusnya permainan sukaneka bagi guru perempuan dan permainan bola sepak bagi guru lelaki.  Acara sukaneka bagi guru perempuan ialah boling kelapa, bola beracun dan menyambut belon berisi air  dengan kain tudung. 
  Lihatlah aksi guru-guru, aku tak kesempatan mengambil gambar kerana semua ini adalah atas pertolongan muridku.








 Pada pukul 11.30 pagi , jamuan diadakan di Bilik Sains. Menu: nasi hujan panas, ayam masak merah, daging masak kicap, tembikai, kuih tepung bungkus, air oren dan terdapat tiga jenis kek yang disumbangkan kepada guru-guru.
   Pukul 12.00 tengah hari mulalah persembahan murid, guru -guru dan persembahan lain tidak mencukupi masa, maka acara seterusnya cabutan nombor bertuah atas sumbangan Cikgu Rokiah bt Awang, sesi pertukaran hadiah dan penyampian hadiah sukaneka.  Acara tamat pada pukul 12.50 tengah hari.  Semoga sambutan ini akan meningkatkan semangat dan menceriakan azam semua guru untuk terus mendidik anak-anak agar jadi insan yang cemerlang di dunia dan akhirat. 

No comments:

Post a Comment