Thursday, January 12, 2012

Gara-gara mesin basuh rosak

  Aku ini memang cari penyakit, selalunya aku akan membasuh baju setiap hari, ini tidak ku kumpul banyak-banyak kononnya nak jimat air, sabun dan tenaga.
  Gara-gara mesin basuh rosak aku terpaksa membasuh pakaian dengan tangan. Mestilah dengan tangan , takkanlah dengan kaki.
 Teringat pula semasa hidup susah dulu, terpaksa membasuh pakaian di telaga.  Nah, Tengok banyaknya pakaian yang hendak ku basuh ini!.


   Dalam pada membilas pakaian itu, teringat pula aku akan pesanan mok tehku iaitu ibu saudara sebelah ibuku.  Arwah selalu berpesan selawat, biarkan air mengalir.  Kalau kita nak masak, semasa mencuci sayur, ikan atau daging ayam selau mengingatkan dah selawat, berapa kali?.  Yang peliknya kenapa kalau bintang 2 kaki, 2 kali selawat dan empat kaki empat kali, betulkah? Ada sesiapa yang boleh dapatkan saya jawapannya, sebabnya orang dulu-dulu tak boleh tanya mengapa?.

No comments:

Post a Comment