Wednesday, January 4, 2012

Kemelut Pindah-2011-2012 (3)

  Aku sebenarnya makin hilang kepercayaan kepada perkhidmatan yang bertindan-tindih ini.  Bagaimana perasaan kita , jika surat kita diperam 2 minggu, pelepasan JPN Sabah bertarikh 11 November 2011, Pn Aishah pegawai  di PPD menghantar borang tersebut ke JPN Sabah.  Surat bertarikh 11 November itu pula bila akan sampai di Putrajaya?
  Aku sendiri berusaha menyelesaikan masalah ini.  Aku pun pergi ke bekas sekolah lamaku untuk  menggunakan faks sekolah , hantar borang eTukar 1, Tukar 2 gc dan membuat memo memohon kebenaran JPN Sabah pada 8 Disember 2011.  Pegawai yang bertugas tersebut terkejut, cikgu nak pindah mana pulak ni?.  Sebenarnya pegawai memang aku selalu bertanya mengenai perkhidmatanku dan beliau juga memang kenal aku sebaik sahaja memperkenalkan diriku melalui telefon.  Nasib baik mantan guru besar dan Pn Norlinda Jusoh sudi membantuku mengfhantar faks tersebut.
 Oleh kerana malu , asyik menefon, aku pun meminta suamiku bertanya akan surat tersebut pada 12 Disember.  Aku pula menelefon Putrajaya kerana menuntut janjinya.  Pegawai tersebut selamba menjawab, saya sibuk minggu ini.
Kecewanya aku tak terkata, tetapi firasatku tetap betul.

No comments:

Post a Comment