Friday, March 22, 2013

Kasihannya!

 Tahun ini 2013, aku dapati seorang muridku ini agak istimewa. Mengapa? tengoklah kertas jawapan Bahasa Melayu ini, bagaimana nak baca?  Ini adalah kali pertama murid tahun 4 yang tidak boleh baca menulis jawapan sebegini.
  Kalau dahulu selalu aku beritahu,kalau tak tahu tulis salin sahaja soalan.  Apanak buat dengan dia ni?  Aku dah buat 2 kali pemulihan  tetapi sayangnya selalu dia ponteng sekolah.  Aku kasihan juga kepadanya sebab baru-baru kehilangan ibu . (meninggal dunia).
  Apabila diajar bukanlah teruk sangat sampai tak kenal huruf.  Dia boleh mengeja 2 suku kata, kvkv atau vkv.  Malangnya dia tidak mahu berfikir.  memang agak sukar jugalah mungkin di rumah tak membaca buku.  Akan ku jadikan ia sebagai anak angkat(Mentor dan mentee) semoga dia akan terus berminat untuk belajar. Aku berharap dapat mengajarnya sekurangnya boleh membina ayat mudah.



No comments:

Post a Comment