Friday, May 16, 2014

kamus digitalku

Sekarang ni banyak sangat kemudahan . Salah satunya kemudahan kamus digital.  Kamus ini kubeli pada 28/06/2009 semasa menghadiri mesyuarat Agung Koperasi Guru KOGUMA.  Banyak gunanya dan telah banyak berjasa kepadaku. Kamus ini jenama Apple TREE , Dewan Bahasa dan Pustaka Edisi 4.
  Sebagai guru , aku galakkan murid merujuk kamus Dewan Bahasa Edisi 4.  Semasa aku mengajar, aku gunakan kamus ini terutama sekali mengenai topik simpulan bahasa, peribahasa dan makna perkataan yang sukar hendak diungkapkan atau menerangkan maksud perkataan tersebut,  Selalunya , muridku salah sangka , dikatakan telefon bimbit.
  Mudah bukan tak perlu membuka kamus yang seberat dan setebal Kamus Dewan Bahasa Edisi ke-4.Hanya taip perkataan dan tekan enter sahaja.  Pasti dapat jawapan.  Semasa pertandingan sahibba, aku berikan muridku pinjam kamus ini sementara menunggu giliran .
  Semoga kamus ini akan memberi khidmat kepadaku. Walaupun chargernya dah rosak, namun aku masih menggunakan charger lain.  Syukur Alhamdulillah...dah 5 tahun dia berkhidmat kepadaku.....tetapi sayangnya pennya dah hilang tahun lepas...2013.

No comments:

Post a Comment