Monday, May 12, 2014

Konvo kali kedua..2014

Hari ini 11/05/2014 hari konvo anak sulung kali kedua. Pertama, tamat diploma 2011, kedua tamat degree pula. Majlis  bermula pukul 2.00 petang sesi kedua.  Namun , kami perlu bertolak lebih  awal dari rumah. Kami bertolak pukul 9.40 pagi dari  Lendu menuju ke UiTM Shah Alam.  Kami sampai pukul 11.00 pagi.
  Kemudian , aku terus pergi ke kedai Pearl Haya mencari tudung, kononnya nak padankan  dengan baju baru.  Namun tidak ada padanan warna yang sesuai.  Maka ku pilih tudung warna biru muda pekedot dan ungu untuk dipadankan dengan baju Hari Guru dan baju sutera Thai. Kemudian , aku membeli hadiah kecil yang berharga RM12 untuk anakku.
  Tepat pukul 1.30 petang, kami berdua masuk ke Dewan Agung Canselor UiTM.  Mengantuknya Allah sahaja yang tahu.  Mana tidaknya, penat mencari kunci dan sibuk mengemas.  Nasib baik, giliran anakku sesi pertama dan giliran ke -60.  Duduk dalam dewan berhawa dingin ,mengantuk pula dan terasa nak ke tandas pula.  Akhirnya pukul 3.30 petang kami keluar.
  Duduk di luar pula terlalu panas, maka kami duduk di bawah khemah berdekatan dengan kipas.  Aku terasa haus.  Maka kuajak anak bongsu membeli minuman dan kami makan roti sosej. Aku sibuk mencari suamiku manakala anak kedua sibuk mencari kami berdua.  Kemudian kami berkumpul Cuaca memang amat panas, berpeluh-peluh.  Nasib baik majlis cepat habis,  lebih kurang pukul 5.00 petang.  Kalau konvo pertama dulu habis pukul 6.00 petang.
  Kami masih menunggu keluarga kakakku pula bersama-sama dengan ibuku tiba dari Kampung Kerinchi.  Kami buat temu janji berjumpa di kedai gambar konvo pertama dulu.  Akhirnya , kami berkumpul di situ.  Masing-masing sibuk bergambar dengan menggunakan monopod.  Sambil menyelam minum air, sambil bergambar di kedai gambar masing-masing merakam gambar menggunakan kamera telefon bimbit....\
  Syukurlah dapat meraikan hari konvo anak sulung dengan Anugerah Hadiah Dekan...kali kedua...Syukur Alhamdulillah....aamiin.










Selepas sesi bergambar kami makan di Restoran Amin Thai Seksyen 7.  Lebih kurang pukul 8.45 malam kami meninggalkan Shah Alam menuju balik ke rumah.  kami singgah di R & R Dengkil untuk sembahyang jamak dan selamat sampai ke rumah pukul 10.30 malam.  Kami bernasib baik tidak menempuh kesesakan di lebuhraya sedangkan lebuh raya di sebelah kanan kami menuju ke Utara mengalami kesesakan mungkin mereka yang balik kampung dari Selatan menuju ke bandar raya atau ke utara.

1 comment:

  1. syukurlah semasa diploma dan degree akaun anakku berjaya mendapat hadiah dekan...Alhamdulillah berkat usaha dan dimakbulkan Allah,semoga dia akan berjaya lagi melakar hidup di dunia nyata..alam pekerjaan.

    ReplyDelete