Thursday, May 15, 2014

pertandingan Sahibba peringkat negeri Melaka

15/05/2014 -  Susahnya aku mencari Ayer Keroh D"Village Resort - sampai terpaksa bertanya kepada seorang lelaki dan penjaga pam petrol di Petronas.  Nasib baik aku pergi lebih awal.  Maklumlah sebenarnya fikiran ku  masih berserabut walaupun memang dah tahu kedudukan Resort tersebut.
  Aku membawa peserta sekolahku Mohd Saifuddin bin Khairuddin yang berjaya ke peringkat negeri.  Memang dia seorang yang pandai.  Pusingan pertama, mendapat tempat pertama dengan markah 402 dengan peserta dari SK (P) Methodist 2, SK Merlimau,  Kemudian ke pusingan kedua, masih tempat pertama dengan markah 292 bertemu dengan peserta Sk Methodist 2,SK Bukit  Beringin dan SK Tun Syed Ahmad Shabudin .  Pusingan ketiga juga tempat pertama, 330, SK Serkan Darat, SK Bukit Beringin, SK Berisu.
  Pusingan keempat terpaksa bertembung dengan peserta SK Paya Rumput, SK Gangsa, dan SK Bukit Beringin, dia mendapat tempat kedua.  Pusingan akhir , bertembung dengan peserta SK Simpang Empat, SK Krubong dan SK Paya Rumput.  Syukurlah sekurang-kurangnya dapat juga tempat ketiga peringkat negeri Melaka. Hadiah  bagi johan RM200 , Naib johan RM150 dan tempat ketiga RM100, piala dan sijil manakala saguhati 1- 10 , hadiahnya RM50,dan sijil.
  Untuk mendapat keputusan akhir, kamin terpaksa menunggu dari pukul 9.10 pagi hinggalah pukul 5.15 petang.  Banyaknya pusingan hingga ke-5 .  Yang pastinya melewatkan pertandingan ini kerana peserta dari SK Kampung Tun Razak tidak hadir kerana terlibat dengan pemantun.
  Dalam pertandingan ini aku berjumpa dengan Kashmir , Mohd Akashah, Radziah bt Musa dan emak Rabiatul'Adawiyah, guru pelatih yang menjalani praktikum di SKMT. Guru-guru yang bertugas sebagai juruteknik dan pengadil turut ku kenali iaitu Pn Mariam bt Jantan dari SMK Talib Karim, Pn Shamsinah btHj Jamil dari Sekolah Alor Gajah 1.
 Syukurlah akhirnya aku selamat sampai menghantar Saifuddin ke rumah dan aku sampai ke rumah pada pukul 6.45 petang setelah singgah di Cosway Masjid Tanah membeli hadiah untuk Hari Guru 2014.
                                                       pusingan pertama
                                            berjumpa kawan lama MPKTBR - Radziah Musa
                                                      Pusingan keempat
                                      Pusingan kelima -menentukan tempat johan, naib johan dan sagu hati

                           Menerima piala, hadiah wang Tunai RM100 dan sijil - tempat ketiga
  Dalam ucapan Tn  Jasmi , wakil pengarah JPN menegaskan agar pertandingan sahibba dijadikan sebagai pdp didik hibur sambil belajar.

No comments:

Post a Comment