Monday, May 12, 2014

kejutan pula!

Sempena Hari Ibu 11/05/2014, aku menerima kejutan.  Mengapa? Sibuk-sibuk nak menyambut  konvo si anak sulung, maka aku dikejutkan pula dengan kehadiran pizza.  Anak buahku menyambut hari ibu untuk ibunya dan aku.  Banyaknya pizza yang dibeli , set pizza , roti bawang, roti halia dan 2 jenis pizza yang berlainan isinya, pizza umpama lempeng yang dicampur dengan daging, mayonis, keju, bawang atau  buah-buahan.  Aku suka pizza perasa Thai....sebab rasa masam-masam dan pedas contoh pizza tomyam.,
  Oleh kerana banyaknya pizza yang dibeli, makanan untuk kami sekeluarga dan ibuku, kami seramai 6 orang dan keluarga kakakku 4 orang , jadi jumlahnya 10 orang.  Kami makan di Restoran Amin Thai Seksyen 7.  Oleh kerana sesetengah daripada kami yang lapar terutama si anak sulung dan 5 orang termasuk ibuku , mereka memesan untuk set 3 orang makan , menu ialah seekor siakap masam manis, sayur kailan ikan masin, semangkuk tomyan dan telur dadar ,harganya RM70.00 , kami memesan 2 nasi tambah, kami berdua tidak makan  (aku dan anak bongsuku) kerana kenyang dah makan roti sosej . suamiku pesan mi rebus dan abang iparku memesan nasi goreng ayam.
   Sementara menunggu pesanan makanan tiba, kami makan pizza tersebut.  Walaupun dah sejuk, kami makan juga. Alangkah baiknya kalau makan panas-panas, namun syukurlah ada orang yang  belanja makan. Ada lebihan, kami bawa balik ke Melaka. Terima kasih kepada anak buahku kerana belanja makan pizza...Farhan Ahnmad, semoga murah rezeki dan boleh belanja lagi pada tahun hadapan.  Kepada semua ibu, selamat HARI IBU , semoga menjadi ibu yang baik dan ibu mithali....aamiin.







No comments:

Post a Comment