Wednesday, November 30, 2011

Masa mengubah segalanya

    Allah telah menentukan sesuatu itu dengan penuh hikmah-NYa.  Aku begitu buntu,  Aku fikir apakah dosaku ini?  Berdosakan aku mencari jawapan atas segala kejadian.
    Adakahperistiwa ini  menguji kesabaran dan keimananku.  Entahlah Dia sahaja yang mengetahuinya.  Semasa mula-mula membeli kereta Vios ini dalam hatiku adalah untuk memudahkan urusanku, tambahan pula aku memang memerlukannya untuk ke sekolah, ke kelas tambahan dan sebagainya.
  Ku renungi dan tafsir apakah hikmahnya, apakah kesalahanku dan dosaku?. Aku tidak sangka masa begitu cepat merubahnya.  Sejak kemalangan itu dan berita perpindahan ini amat menguji keimananku.  Berbagai dugaan yang berlaku dan berbagai cabaran terpaksa ditempuhi.
  Tengoklah sejak 25/10 sudah sebulan lebih kereta ini duduk di bengkel.  Sedetik sahaja telah merubah keadaannya.  Dari sebuah kereta menjadi rangka sahaja.  Inilah perkembangannya pada 30/11/2011. Aku telah pergi 6 kali, tanda tangan, jumpa bos, ke Urus Setia Lahad Datu, untuk memberi persetujuan kereta itu diganti bumbung dan ada perubahan sedikit pada  struktur kereta itu. Sekarang ini tengah tunggu pesanan alat gantian dari Thailand pula .Terbengkalai lagi. Terpaksa pula diperiksa Puspakom , macam lambat lagi .  Semoga Allah memberikan aku kesabaran dalam menunggu pelbagai cabaran hingga semua urusan selesai.
                             Kemalangan 2 km lagi tiba ke pekan  Cenderawasih.
         Kereta berpusing ke arah bertentangan , terlanggar tiang telefon dan termasuk ke dalam parit.
     Cermin belakang pecah, bumbung kemek, pintu belakang kemek,bumper depan pecah dan lain-lain yg tidak diketahui.






 Gambar ini akan jadi kenangan seumur hidupku.   Kemalangan ini akan terpahat dalam hatiku semoga Allah memberikan aku kekuatan dan kesabaran dalam menempuh hidup ini.
  Aku terpaksa balik ke Semenanjung sebelum sempat kereta ini siap.  terpaksa buat surat lagi dan meminta pertolongan orang lain dalam menguruskan hal ini.  Apa-apa pun aku seharusnya lebih berhati-hati pada tahun 2012 /1433 H ini.

No comments:

Post a Comment